Preverite pogodbo o zaposlitvi in notranji akt delodajalca

Hvala za zanimivo postavljeno vprašanje. Dosegljivost izven delovnega časa je postala nekakšna nova »kapitalistična normalnost«, čeprav zanjo praviloma ne obstaja ustrezna pravna podlaga. Strogo formalnopravno gledano ste namreč dolžni v podjetju delati samo med delovnim časom in v primeru, da se ne odzovete izven tega časa, zaradi tega ne bi smeli utrpeti nobenih škodljivih posledic. 

Je pa res, da obstaja določena izjema, v skladu s katero je lahko dosegljivost izven delovnega časa, pa tudi stalna dosegljivost, predpisana s konkretno pogodbo o zaposlitvi ali pa z notranjim aktom delodajalca. 

Zato vam priporočam, da si ogledate ta dva pravna akta in na tej osnovi presodite, ali ima delodajalec pravno podlago, da vas kliče tudi po 16. uri popoldne. Glede na to, da komunikacija s strankami poteka tudi v pozno popoldanskem terminu, in, če opravljate delo, ki je tesno povezano s strankami, taka obveznost morda celo obstaja. 

Naj omenim še to, da vam je delodajalec dolžan v tem primeru zagotoviti službeni telefon in vam tudi plačati za vse klice, ki bi jih opravili v službene namene.