Kamilica. Velja za eno najstarejših zdravilnih rastlin pri nas. Ne le da sprošča gladke mišice, blaži krče, deluje protivnetno in pomirja kožo, usodno je zarisala življenjsko pot Danici Zorin Mijošek. Ko je namreč pred petdesetimi leti ustvarila prvo kremo za obraz z njenim izvlečkom, si ni mislila, da piše zgodbo, ki jo danes pozna ves svet, zgodbo, v kateri je kar 700 vrst visokokakovostnih izdelkov sinonim kakovosti. Direktorica Kozmetike Afrodita ostaja preprosta uspehom navkljub. Najbolje se počuti v naravi, kjer v šelestenju trav še vedno sliši odmeve besed svoje babice.
»Z njo sem odraščala,« začne pripovedovati. »Prisegala je na ljudsko medicino ter se ukvarjala s pripravo različnih zdravilnih pripravkov, tudi krem. Spomnim se, kako mi je govorila: 'Narava je najbogatejša zakladnica zdravja, v njej se skrivajo zdravila za vse zdravstvene težave.' Nič čudnega, da sem zelišča vzljubila tudi sama.«
Svet zelišč jo še vedno navdušuje
Čudovito zdraviliško mesto Rogaška Slatina je odeto v zeleno. Babičine besede so Danico oblikovale v zavedanju pomena redne nege kože in uporabe naravne kozmetike. Ko je nato odprla svoj kozmetični salon, je bilo nadgrajevanje ljudske medicine s strokovnimi dognanji logično nadaljevanje. »Svet zelišč me še vedno navdušuje,« nadaljuje, »in v glavi se mi nenehno porajajo nove kozmetične kreacije. Kozmetika je moja velika ljubezen, strast, ki traja že od otroštva. Moje delo je način življenja in ne obveznost. Narava se me je s svojimi skrivnostnimi močmi dotaknila zgodaj; in ko sem jo vzljubila, me je zaznamovala za vselej.«
Ko s fotografom v nalivu šele krepko po enajsti uri prispeva pred Afroditino poslopje v Rogaški Slatini, zadovoljna, ker sva se prebila skozi živce parajočo asfaltno odisejado, postane jasno, da je za zaposlenimi že velik kos dneva. Danica Zorin Mijošek se namreč doživlja kot človek, ki so mu najljubša prav jutra. Skušava jo ujeti, kot bi hotela ujeti brlivko. Nasmehne se, ko pripoveduje, da v pisarno rada pride zgodaj: »Da imam kakšno mirno urico več, ne da bi se mi bilo treba odzivati na telefonsko zvonjenje. Takrat lahko pregledam projekte, ki jih imam odprte na mizi, in si pripravim načrt dneva.« V njeni pisarni vlada ustvarjalni nered. »Ker pa sem rada v stiku z naravo,« nadaljuje, »imam v njej kar precej lončnic, ki ozelenijo prostor.« Glede na to, da na delovnem mestu preživi večino dneva, si je domačnost ustvarila tudi z zbirko slončkov, kipcev različnih velikosti, ki jih je prejela kot darilo ali si jih kupila. »Doma in na delovnem mestu se jih je nabralo že okoli 150. So simbol sreče. Slona pa povezujem tudi s simbolom moči, razumnosti, modrosti. To so tudi lastnosti, ki jih občudujem pri ljudeh.«
Brez poguma ji ne bi uspelo
Ni človek, ki bi užival v slavospevih ali se grel v toploti luči. V resnici redko pomisli na to, kolikšno pot je prehodila in kako neverjetna je v resnici. A ko so lani praznovali 50-letnico, so ji sodelavci pripravili čudovito darilo – knjigo, v katero so s sliko in besedo zajeli pet desetletij delovanja Kozmetike Afrodita. »Šele med obračanjem listov v knjigi sem zares dojela, da sem opravila veliko delo. Ko si vsak dan vpet v posel, tega niti ne opaziš,« pripoveduje. »Vse je nekako samoumevno. Ko pa so dogodki zbrani na enem mestu, te resnično prevzamejo. Res je, da sem imela sanje, res je, da sem bila pogumna. A obenem priznam, da si niti predstavljala nisem, da se bo leta 1970 začelo razvijati podjetje, kakršno je danes. Ponosna sem, da mi je uspelo.«
Kozmetika Afrodita je izjemna zgodba o uspehu ne le zaradi številnosti kolektiva – trenutno ga sestavlja okoli 170 zaposlenih na vseh področjih dela: od razvojnih do proizvodnih procesov –, temveč ker so v njej inovacije postale gonilna sila razvoja in s tem odločilna konkurenčna prednost na trgu.
Lepota, poštenje, tradicija in narava
Danica Zorin Mijošek si prizadeva, da bi se zaposleni počutili dobro. »Organizacijsko vzdušje, ki smo ga vzpostavili, črpa spoznanja iz psihologije in s tem vpliva ne samo na zadovoljstvo zaposlenih, temveč tudi na uspešnost poslovanja. Vključuje individualno vedenje, motivacijo, status, vloge, skupinsko dinamiko. Ne pozabljamo na čustva, vrednote, čustva, pričakovanja in prizadevanja zaposlenih. Takšno vzdušje je namreč tudi najboljše za doseganje vrhunskih poslovnih rezultatov.«
Vir vseh inovacij v ustvarjanju izdelkov je v kompleksu lastnih laboratorijev, ki za podjetje pomenijo močno tehnološko in informacijsko podporo. »Zavedam se, da inovacije prinašajo novo, večjo uporabnost, saj dvigajo kakovost izdelkov,« nadaljuje, »s tem pa prispevajo k ugledu Kozmetike Afrodita in omejevanju konkurence. Inovativnost pri izdelkih zato ostaja v ospredju naše poslovne strategije tudi v prihodnje, močno jo spodbujam z zaposlovanjem mladih in nenehnim izobraževanjem zaposlenih. Vendar ostajam zvesta temeljnim vrednotam, iz katerih sem gradila podjetje: lepota, poštenje, tradicija in narava.«
Onaplus.si lahko sledite tudi na Facebooku: