1 Arboretum ali 20 kilometrov do razkošja cvetlic

Foto: Gorillaimages/Shutterstock

Arboretum Volčji Potok je od Ljubljane oddaljen le 20 kilometrov, kar je ravno pravšnja razdalja za rekreativne kolesarje. Če začnemo pri Gospodarskem razstavišču, se po Dunajski cesti peljemo proti Črnučam, mimo Ježice, čez železniško progo in skozi zgornje Črnuče. Prečkamo obvoznico in zavijemo levo za bencinsko črpalko, po kolesarski stezi. Še enkrat prečkamo obvoznico, zavijemo desno in smo v industrijski coni Trzin. Po glavni cesti naravnost, mimo piramide do konca in po makadamu pridemo v Trzin. V krožišču zavijemo desno in nato na križišču levo, naravnost do konca, čez cesto in desno po kolesarski stezi. Spet prečkamo obvoznico in zavijemo levo v Depalo vas. Vozimo po cesti, vzporedni z glavno, pred bencinsko črpalko zavijemo desno proti središču Domžal. Čez železnico in na glavnem križišču levo mimo trgovskega centra Vele Domžale. Na križišču desno, naravnost do glavne ceste, desno in po kolesarski stezi ob glavni cesti do Vira. Pri Tosami zavijemo levo, mimo tovarne Helios, skozi Količevo naravnost po cesti. Ko pridemo do krožišča, ga prečkamo in nato zavrtimo še zadnje kilometre, čez Radomlje do kraja Volčji Potok. In že smo na cilju, pri Arboretumu Volčji Potok.

Lahkotna kolesarska tura do prelepega parka, kjer si za nagrado napasemo oči na prekrasnih cvetlicah in si spočijemo pod mogočnimi drevesi. V njem lahko obenem občutimo zdravilne učinke narave z odkrivanjem energijskih točk, iskanjem skritih kotičkov v parku, kjer si lahko privoščimo tudi košaro za piknik, ob večernem ognju v glampingu pa sklenemo svoj sproščeni dan.

2 Kolesarski izlet po Dolenjski

Foto: Otocec.si

Zagotovo smo lahko veseli, da živimo v tako raznovrstni, obenem pa majhni Sloveniji. Prav to omogoča številna raziskovanja, ki se kljub kratkim razdaljam pravzaprav nikdar ne nehajo. Med lepše cilje za družinski izlet vsekakor sodi Dolenjska. V njenem glavnem mestu, Novem mestu, obstaja pravi kolesarski hotel Ravbar, ki se ponaša s 40-letno tradicijo nastanitev in kategorijo treh koles, kar zagotavlja visoko podporo prav vsem kolesarjem. V sklopu nastanitve družina Ravbar ponuja veliko možnosti s cestnimi, gorskimi ali treking kolesi. Z veseljem pripravijo tudi individualni program, ki ga v celoti prilagodijo posameznim željam in zahtevam.

S cestnim kolesom se lahko od tam podamo, denimo, do Kostanjevice na Krki, ki je najmanjše in hkrati najstarejše mesto na Dolenjskem. Zaradi številnih poplav in ker mesto z vseh strani obliva reka Krka, ga imenujejo kar dolenjske Benetke. Ob reki Krki blizu Dolenjskih Toplic pa je kraj Soteska, verjetno najbolj znan zaradi nekoč mogočnega dvorca, ki ga je Valvasor označil kar za enega najlepših v habsburški monarhiji. Le delček je ohranjenega in vidnega tudi danes. A to, kar se je ohranilo, zares prevzame – grajski vrtni paviljon oziroma Hudičev turn.

Če drugega ne, smo se na Otočcu kdaj ustavili verjetno prav zaradi gradu in sprehoda v okolici, saj je tamkajšnja kulisa res čudovita. Bivanje v hotelu Šport pa vključuje tudi brezplačno izposojo koles in tako lahko okolico seveda prekolesarimo.

3 Slavnik in razgled na morje

Foto: Grekov's/Shutterstock

Slavnik je ena bolj priljubljenih gorskokolesarskih točk. Če zima ni prav zoprna, je nanj možno priti tako rekoč vse leto, najlepše pa je spomladi in v zgodnjih poletnih jutrih, ko še ni prevroče. Na Slavnik se je mogoče odpraviti iz več smeri. Morda najbolj priljubljena je tura, ki se začne v Kozini. Ko si na vrhu, se lahko po isti poti spustiš v dolino, lahko pa se odločiš za spust na primorsko stran, proti Podgorju. Tistim, ki jim to ni dovolj, podaljšajo še do Kraškega roba, od koder se spustijo vse do Hrastovelj.

Z izhodišča na Kozini se pot vije proti jugu in strmo vzpenja vse do Tumove koče na Slavniku (1028 metrov), ki je zelo priljubljen kolesarski cilj in ponuja čudovite razglede do morja, Alp in Snežnika. Z vrha se vijugasta pot, ki se tu in tam zoži na pešpot, spusti do Matarskega podolja, edinstvene suhe doline. To podolje je najobsežnejši primer kontaktnega krasa v Sloveniji, kjer se stikajo fliši in apnenci. Voda, ki priteka s flišnih Brkinov, ob srečanju s kraškim apnencem tu ponikne in je tako ustvarila kar trinajst slepih dolin. Mimo teh dolin nas pot pelje v Markovščino in nato skozi slikovite brkinske vasice. Povzpne se na Artviže in 817 metrov visoki hrib nad vasjo, najvišji vrh Brkinov, kjer stoji cerkvica sv. Socerba. Od tod se spusti proti Rodiku, kjer si lahko omislite postanek nekoliko zunaj poti in si ogledate slovito arheološko najdišče Ajdovščina.