Naučite se premagovati stres

Najenostavneje bi bilo, če bi se s svojim nadrejenim lahko pogovorili o vajinem odnosu, kar pa glede na to, kar ste napisali, najbrž ne bo šlo. Mogoče je najbolje, da se pripravite na premagovanje stresa v službi. To lahko naredite v treh stopnjah. 

1. Najprej se posvetite svojemu razmišljanju in doživljanju. Ne dovolite si več, da vas preplavlja strah. Poskušajte svoja čustva nadzorovati, kolikor se le da. O tem, zakaj se vaš direktor tako vede do vas, povprašajte sodelavce; tako boste dobili kolikor toliko objektivno sliko. Če se hitro počutite krivo, bi bil čas, da ste do sebe nekoliko bolj prijazni in sočutni. Če se navadno počutite nemočni pred vso poplavo težav in ovir, začnite raje misliti na to, da so vse ovire premostljive, če se jih prav lotimo. Zato morate biti sposobni razmišljati o reševanju problemov fleksibilno, drugače, sveže. Vaša pričakovanja naj bodo v mejah realnega.

2. Naslednja je sprememba v vedenju. Ker ne želite, da bi trpelo vaše delo, morate biti kooperativni in sproščeni. Postavite si naloge in jih drugo za drugo opravite. Zavedajte se, da lahko naredite tudi kakšno napako; če ste bolni, imate pravico oditi na bolniški dopust. Poskrbite za svoje telesno zdravje. Naučite se katere od sprostilnih tehnik. Priročnike o avtogenem treningu, na primer, najdete v vsaki knjigarni. Skrbno pazite na pravilno prehrano in rekreacijo. Pomoč lahko poiščete tudi v katerem od protistresnih programov, ki jih izvajajo psihologi.

3. Če se zdaj posvetiva vašemu odnosu z nadrejenim, potem se najprej umirite in nato opredelite problem med vama. Ugotovite, kaj je za vas v tem odnosu pomembno. Premislite, kako ga lahko izboljšate, in bodite pri tem čim bolj prilagodljivi. Ne nazadnje pa sta oba del širše družbe. Če bodo odnosi ostali tako slabi, lahko poiščete pomoč zunaj ozkega kroga svoje delovne organizacije. 


Nasvet strokovnjaka je mnenje avtorja in ne odraža nujno stališč uredništva.