Takšna praksa je protipravna

Zelo zanimivo vprašanje ste mi postavili. Zadeva namreč področje, v zvezi s katerim je   »ljudski glas« zelo kritičen. V komunikaciji med ljudmi pa je zaznati veliko nezadovoljstva in včasih celo ogorčenja na račun nekaterih »zobozdravstvenih biznismenov«, ki naj bi cene navijali v že težko sprejemljive višave.  

A pojdiva lepo počasi. Tako kot v vsaki dejavnosti, so tudi med zobozdravniki taki in drugačni, dražji in cenejši, kvalitetnejši in manj kvalitetni, zgovornejši in manj zgovorni, prijaznejši in bolj zoprni, človeški in manj človeški, profesionalni in manj profesionalni, prilagodljivi in manj prilagodljivi.  

Odvisno sicer od človeka, no meni osebno je najpomembnejši miks kvalitete, profesionalnosti, prijaznosti, človečnosti in razumne cene. Tisti zobozdravnik, oziroma zobozdravnica, ki bi ga najvišje ocenil po vseh teh petih kriterijih, je moj nesporni favorit/inja. Dejstvo pa je, da takih ni ravno veliko. Še posebej na področju prijaznosti tu bojda zeva precej velika luknja.

A poglejva konkretno vaš primer: Moti vas, da ordinacije mlajšega zobozdravnika skoraj nikoli ne zapustite olajšana najmanj za 80 evrov, tudi, če gre le za čiščenje zobnega kamna. Ta cena ni nizka, saj so povprečne cene tovrstnih storitev gibljejo med 25 in 100 evri, včasih tudi več. Naj v zvezi s tem omenim, da se cene zobozdravstvenih storitev sicer oblikujejo po tržnem principu ponudbe in povpraševanja in se seveda razlikujejo tudi v odvisnosti od uporabljenih materialov.

Drugo vprašanje je seveda, ali vaš zobozdravniški mladenič svoj posel opravlja tako, kot se to »šika«. Če o tem dvomite, se lahko denimo odpravite k specialistu ustne higiene in ga vprašate za strokovni nasvet, ali vam je zobozdravnik ustrezno očistil zobni kamen. Če vam ga ni, je cena 80 evrov seveda občutno previsoka in bi vam ga moral – če si ne želi pokvariti ugleda in izgubiti stranke, pa tudi zaradi pravil o odgovornosti za stvarne napake – ponovno očistiti gratis.

Zdaj pa še o tem, da vas zobozdravnik pred začetkom opravljanja zobozdravstvenih storitev ne obvešča o cenah svojih storitev. Takšna praksa je protipravna. V skladu z zakonom o varstvu potrošnikov namreč pogodbeni pogoji (konkretno pogoji opravljanja zobozdravstvene storitve) zavezujejo potrošnika le, če je bil pred sklenitvijo pogodbe seznanjen z njihovim celotnim besedilom. Šteje pa se, da je bil pred sklenitvijo pogodbe seznanjen s celotnim besedilom pogodbenih pogojev, če ga je nanje podjetje (zobozdravnik) izrecno opozorilo in, če so mu bili dostopni brez težav.

Vaš zobozdravnik tega ni storil, saj vam je ceno storitve sporočil šele tedaj, ko je bila ta že opravljena. Poleg tega pa zakon zahteva tudi to, da vam izvajalec storitve še pred sklenitvijo pogodbe na jasen in razumljiv način sporoči končno ceno storitve, vključno z davki. Če bi namreč vnaprej vedela, koliko vas bo stalo čiščenje zobnega kamna, se morda za to storitev ne bi odločila, še posebej, če ne bi bila prepričana, da jo bo opravil po pravilih posla.