Oftalmološka industrija je posel, ki je danes vreden že več kot sto milijard evrov, pa vendar še vedno veliko potrošnikov misli, da so očala, naj bodo sončna ali korekcijska, le izum praktične narave. Kako vi vidite to področje? 

Menim, da pri izbiranju očal ne smemo imeti v mislih zgolj to, da iščemo medicinski pripomoček, ampak tudi dodatek, ki bo dopolnil našo podobo in nosil neverbalno sporočilo. Tako kot obleka naredi človeka, tudi očala pomembno vplivajo na vtis, ki ga želimo dati zunanjemu svetu. Njihove vizualne moči ne gre zanemarjati, navsezadnje lahko prav z njimi izrazimo svojo individualnost. 

Zatemnjenih stekel ne smemo nositi v zaprtih prostorih, na poslovnih sestankih ali javnih prireditvah, razen če so nujne za uporabnika v primeru operativnih posegov na očeh ali očesnih bolezni.  

Kot svetovalka za vizualno komunikacijo ste na področju optične industrije orali ledino, danes pa ste svetovno priznana stilistka, katere kariera je navdih mnogim mladim, ki si želijo početi prav enako. Kako se je začela vaša pot? So vas očala zanimala že od nekdaj? 

Že kot najstnica sem bila zelo pozorna pri izbiri sončnih očal in se zavedala, da so pravzaprav ključni dodatek, ki bo dopolnil in nadgradil mojo modno opravo. Zato sem kmalu po študiju ekonomije pustila dolgočasno delo v banki in v Milanu ponovno vpisala drugačno študijsko smer: Vizualno svetovanje s poudarkom na optičnih pripomočkih. 



V svoji karieri ste imeli priložnost sodelovati že z veliko priznanimi modnimi oblikovalci. Nam lahko naštejete nekaj najbolj zanimivih projektov, ki ste se jih pri svojem delu že lotili?

Sodelovanj z najrazličnejšimi proizvajalci očal je bilo že veliko, še posebej pa sem ponosna, da že tri leta sodelujem z vodilnim oftalmološkim podjetjem pri kreiranju barvnih stekel. Odtenke zanje poiščemo glede na priporočila vodilnega barvnega inštituta Pantone, pri tem pa čutim, da resnično izražam svojo oblikovalsko žilico, saj vsaka barva, ki jo izberemo, nosi svojo zgodbo in sporočilo. Potem je tu še Agencija za trende na področju optike, ki sem jo ustanovila in v kateri optikom nudimo napovedi glede trendov očal. Pišem tudi za revije in bloge o očalih. 

V severnoevropskih državah so bolj kot z videzom kupci očal obsedeni z namenom, iskana so športna očala, medtem ko so v državah vzhodne Evrope pomembne modne znamke. Japonci pri očalih zelo cenijo dizajn in material titan, Italijani pa si želijo takšnih očal, ki jih nosijo zvezde, blogerji in spletni vplivneži.  

Moda s seboj prinaša veliko pravil. Denimo to, da v cerkvi ni primerno razkrivati golih ramen ali da za jedilno mizo snamemo klobuk z glave. Kakšen pa je protokol glede sončnih očal? Kdaj jih lahko in kdaj ne smemo nositi?

Osnovno pravilo je, da zatemnjenih stekel ne smemo nositi v zaprtih prostorih, na poslovnih sestankih ali javnih prireditvah, razen če so nujne za uporabnika v primeru operativnih posegov na očeh ali očesnih bolezni. Seveda vsi vemo, da se zvezdniki tega pravila skoraj nikoli ne držijo. Nekoliko ga lahko kršimo tudi navadni smrtniki, če namesto temnih sončnih očal izberemo svetlejša barvna stekla. Vodilo je namreč, da lahko ljudje, s katerimi se srečujemo ob tovrstnih priložnostih (sestanki, prireditve), razberejo izraz v naših očeh. 

Kakšne napake ljudje delajo pri izbiri okvirjev korekcijskih očal?

Najpogostejša napaka, ki sem jo opazila, je ta, da niso pozorni na dolžino ročk, velikokrat so jim prekratke ali predolge. Potem so tu še estetske težave, ko okvirji ne ustrezajo njihovi obliki obraza. Problem je tudi, ker ljudje pri izbiri očal ne pomislijo na stil oblačenja in način življenja, ki ga imajo, ampak se preprosto zapičijo v nek model očal in nato vztrajajo pri njem. 



Ali obstajajo pravila, kakšna očala pristajajo določenemu obrazu, barvi oči? 

Harmonično podobo ustvarijo očala, ki bodo kontrastne oblike kot naš obraz, če želimo poudariti oči, pa morajo okvirji prav tako biti kontrastne barve, a hkrati takšne, ki se bo ujemala s tonom naše polti. Moda ta pravila pogosto krši in če želimo slediti modnim zapovedim, se bomo težko ozirali nanje. Niso pa vsa pravila, ki jih slišimo glede izbire očal, sveta. Ne obstaja le pet različnih obrazov in očal zanje. Podolgovatemu obrazu bi denimo pristajali široki okvirji v obliki maske, ki razbijejo dolgo linijo, a če ima ta oseba velik nos, bo takšen okvir katastrofa, ker ga še bolj poudari. Pomembno je torej upoštevati vse značilnosti posameznika in na podlagi vseh svetovati.  

Kvalitetna očala bodo vedno vredna veliko, čez čas pa jim vrednost lahko tudi zraste, zato ni nič čudnega, da nekateri optiki skrbno varujejo in nočejo prodati kakšnih starih okvirjev, ki jih ne izdelujejo več, saj so z leti postali unikatni.  

Če se osredotočiva le na sončna očala, ki jih lahko nosi vsak, tudi tisti brez dioptrije, koliko različnih modelov bi morali imeti v svoji omari? 

Na družbenih omrežjih z značko #eyewearwardrobe svoje sledilce učim ravno to, da morajo imeti en par očal, ki so brezčasne (torej pristajajo njihovemu obrazu glede na vse vizualne zakonitosti), in en par, ki je moden, da bodo v stilu s trenutnimi smernicami. Brezčasne bodo lahko vedno nosili na dogodke, kot so poroka ali pogreb, medtem ko si lahko modne nadenejo za zmenek, potovanje, sprehod, vožnjo avtomobila ... 

V okviru službe pogosto potujete po vsem svetu in sodelujete z naročniki različnih korenin. Kako se v različnih svetovnih kulturah razlikuje odnos do očal?

Očala so dodatek, ki ga obožujejo povsod po svetu, se pa okus, kakšna morajo biti, zelo razlikuje od države do države. V arabskih državah denimo moški ljubijo minimalizem in očala brez vidnih okvirjev, ki se bodo ujemala z njihovimi belimi dišdašami (tradicionalna halja), ženske na drugi strani pa obožujejo velika in ekstravagantna sončna očala, ki jih nosijo z burkami. Pomembni sta jim tudi znamka in viden logo na očalih. V severnoevropskih državah so bolj kot z videzom kupci očal obsedeni z namenom, iskana so športna očala, medtem ko so v državah vzhodne Evrope pomembne modne znamke. Japonci pri očalih zelo cenijo dizajn in material titan, Italijani pa si želijo takšnih očal, ki jih nosijo zvezde, blogerji in spletni vplivneži. 



Ko že govorimo o modnih znamkah, danes veliko ljudi opravičuje nakup dragih oblikovalskih kosov z razlogom, da gre za dobro investicijo. Torbice Louisa Vuittona, čevlji Christiana Louboutina ali Rolexove ure tudi veliko let kasneje držijo visoko ali še višjo ceno. Velja enako tudi za očala?

Tudi sončna očala ali korekcijski okvirji so lahko dobra investicija, še posebej sedaj, ko so vintage kosi vedno bolj iskani in priljubljeni. Kvalitetna očala bodo vedno vredna veliko, čez čas pa jim vrednost lahko tudi zraste, zato ni nič čudnega, da nekateri optiki skrbno varujejo in nočejo prodati kakšnih starih okvirjev, ki jih ne izdelujejo več, saj so z leti postali unikatni. 

Spletno nakupovanje je vedno bolj priljubljeno, pa vendar se mi zdi, da si moramo očala tako kot obutev pred nakupom nadeti, da lahko presodimo, ali nam ustrezajo. Bo spletna prodaja kdaj izpodrinila obisk optike? 

Spletno nakupovanje postaja vedno večji del prodajne pogače, tudi v oftalmološki industriji. Ljudje, ki očala kupujejo na internetu, to počnejo predvsem, kadar želijo izkoristiti popuste in ugodne ponudbe, a verjamem, da še vedno veliko kupcev prisega na osebno svetovanje v optiki, ki ponuja dobre cene in očala visoke kakovosti, kar internet ne zagotavlja vedno. 

Svetovno priznana stilistka Angelica Pagnelli bo 3. in 4. aprila na obisku v Sloveniji. V ljubljanski Optiki Mali se lahko z njo srečate tudi osebno in z veseljem vam bo pomagala pri izbiri očal za vaš tip obraza in način življenja. Termin za stilsko svetovanje lahko rezervirate na ljubljana@optikamali.si ali 01/425-15-33.