Če se izkaže, da ima izdelek napako, imajo potrošniki pravice, ki jih lahko uveljavljajo dve leti od nakupa. Obdobje je enako ne glede na to, ali ste izdelek kupili pri slovenskem prodajalcu ali pri prodajalcu, ki ima sedež v drugi državi EU. Prav tako je vseeno, ali je bil kupljen v poslovnih prostorih ali prek spleta. Do razlik med državami pa prihaja pri zahtevkih. V Sloveniji lahko potrošnik zahteva odpravo napake, vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako, zamenjavo blaga ali vračilo plačanega zneska, v večini drugih držav EU pa velja hierarhija zahtevkov. To pomeni, da lahko potrošnik najprej zahteva popravilo ali zamenjavo izdelka, šele če to ni mogoče, pa lahko zahteva vračilo kupnine. Pomembno je, da potrošnik prodajalca obvesti o napaki najpozneje v dveh mesecih po tem, ko odkrije napako in mu omogoči, da izdelek pregleda.
Kaj pa če ni z izdelkom nič narobe, a ga želimo vrniti, ker smo si premislili? V Potrošniškem centru pravijo, da so v tem primeru pravice kupca odvisne od tega, kako je izdelek kupil. Za nakupe na daljavo velja, da ima potrošnik v vseh državah EU pravico, da izdelek brez navedbe razloga vrne v roku 14 dni. Pri nakupu v prodajalnah pa so možnosti za vračilo odvisne od poslovne prakse prodajalca. Številni prodajalci v takšnih primerih omogočajo zamenjavo izdelka, izdajo bona v vrednosti izdelka ali pa vračilo kupnine.
Onaplus.si lahko sledite tudi na Facebooku: