Ni je prestopil prvič niti ne drugič, ampak tretjič – v pičlih dveh mesecih ministrovanja. Smola in sreča; smola zanj, ker je verbalno nespreten, sreča za vse druge, ker se je tako hitro, ali pač končno, razkril. In da ne bi prejudicirali samo primera Bandelli, kajti ljudi, ki nastopajo s položaja moči in/ali denarja (praviloma sta kategoriji združeni), je vedno več, ljudi, ki ne razumejo omejitev, ljudi, ki jim je integriteta nepoznana, ljudi, ki zlorabljajo moč.

Integriteta. Ko govorimo o tej celoviti kategoriji, govorimo predvsem o etiki in morali. Če kdo dvomi, kaj to pomeni, Wikipedija razloži preprosto: »Oseba z integriteto je oseba, ki govori to, kar misli, in dela to, kar govori, skladno z moralnimi normami in veljavnim pravom.« Si lahko želimo še več? Da nas vodijo ljudje z normami? In da tudi mi ne sprejemamo nič manj, kot pričakujemo od drugih? Da smo tudi mi norma.


Svoboda. Krhka kategorija, bržčas celo najbolj. Svoboden je tisti, ki se svojih omejitev zaveda, kajti če se jih ne, ti življenje prej ali slej zaluča oviro. Takrat pa, ja, takrat pač je soočenje s samim seboj neizbežno.


Zloraba moči je stara kot človeštvo, tega pač ne moreš odpraviti, ne moreš odstraniti, tega vidnega in nevidnega omejevanja človeka po človeku, je pa zlorabo treba jasno sankcionirati, za kar ima družba dovolj vzvodov. Sploh ko govorimo o javnem. Kajti človek, ki je svoboden, je zdrav in je kreativen in kot takšen tudi koristen sebi, družini, družbi. Zato je še toliko bolj pomembno, da je na nivoju javnega ravnovesje posameznika, z njegovimi osebnimi pravicami (tudi dolžnostmi) in varnostjo, jasno zagotovljeno, kajti ko prehajamo v sfero zasebnega, je integriteta še toliko bolj krhka. In kar se dogaja za domačimi zidovi, je ljudem nevidno, zato so javni etični standardi osnovni temelj družbe.



Svoboda. Krhka kategorija, bržčas celo najbolj. Svoboden je tisti, ki se svojih omejitev zaveda, kajti če se jih ne, ti življenje prej ali slej zaluča oviro. Takrat pa, ja, takrat pač je soočenje s samim seboj neizbežno.