Vožnja v natikačih ali bosih nog v Sloveniji in tudi večini evropskih držav ni izrecno prepovedana z zakonom, a obstajajo primeri, ko vas policija lahko oglobi za neprimerno obuvalo. Pri nas bi se lahko policisti sklicevali na 35. člen zakona o pravilih cestnega prometa, ki govori o prepovedi uporabe naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila. Če bi policist ugotovil, da je zaradi neprimernega obuvala zmanjšana možnost obvladovanja vozila, bi voznika lahko oglobil s 120 evri, pojasnjujejo na spletni strani Avto-moto zveze Slovenije (AMZS). 

»Izraz oprijem običajno omenjamo, ko govorimo o pnevmatikah. A za varno vožnjo je zelo pomemben tudi oprijem med voznikovo nogo in pedali za plin, zavoro in sklopko: v vsakem trenutku mora biti voznik namreč sposoben s svojo nogo hitro, čvrsto in zanesljivo pritisniti na ustrezen pedal. Če tega oprijema ni, lahko hitro pride do nesreče - še zlasti, če je treba z vso močjo in hitro pohoditi pedal za zavoro,« opozarjajo na AMZS. Natikači, čevlji z visoko peto ali debelim podplatom ne morejo zagotoviti zanesljivega oprijema med nogo in pedali. Problematično je tudi iskanje in natikanje snetih natikačev v prostoru pod pedali. Vam zveni znano? To namreč močno odvrača voznikovo pozornost s ceste in zaradi nezmožnosti voznika, da se pravilno odzove na nenadno situacijo na cesti, lahko pride tudi do nesreče. 

Podobno velja tudi za naše sosednje države, zato nikar ne mislite, da lahko takoj, ko prečkate mejo odvržete čevlje. Kot v Sloveniji tudi v denimo Avstriji, Italiji in na Hrvaškem z zakonom ne prepovedujejo vožnje v natikačih. V Avstriji in Italiji imate lahko v primeru prometne nesreče sicer težave s policijo in kasneje tudi z zavarovalnico, če ste med pripetljajem nosili neprimerno obutev, na Hrvaškem pa še to ne. 

Edina evropska država, kjer se je uveljavila presoja, da je vožnja v natikačih nevarna in ne omogoča varnega nadzora nad vozilom, je Španija. Tam lahko policisti voznike v natikačih, za katere ocenijo, da ne morejo varno in neovirano upravljati vozila, kaznujejo z globo v znesku 80 evrov, čeprav v španski zakonodaji nikjer izrecno ne piše, da vožnja v natikačih ni dovoljena. 

Iz visokih pet v natikače? Ne eno, ne drugo ni pametna izbira.

Če ste po prebiranju teh informacij v precepu, kakšno obutev sploh natakniti za varno vožnjo, so pri AMZS povzeli ugotovitve avstrijskega avtomobilskega kluba OAMTC, ki je testiralo različna obuvala med vožnjo, zaviranjem in parkiranjem. Pri natančnem zaviranju na tarčo so se najslabše odrezale visoke pete - peta preprečuje naraven kot stopala na zavornem pedalu, zato voznica pri zaviranju ni imela nobenega občutka. Pri zaviranju na vso moč so se kot najmanj primerni izkazali natikači in bosa noga: v obeh primerih vozniki niso mogli pritisniti z vso močjo na pedal, zato je bila zavorna pot precej daljša. V vseh primerih vožnje pa so se najbolje izkazali športni copati, ki s čvrstim podplatom omogočajo tako nemoten prenos moči na pedal kot tudi potreben občutek v nogi. Pomembno je tudi, da čevlji za vožnjo nimajo preveč gladkega podplata ter da niso preveliki, saj bi tako voznik v njih pomotoma pritisnili na sosednji pedal.