Kenzo Takada, rojen 27. februarja 1939 v mestu Himeji na Japonskem, je bil prvi japonski oblikovalec, ki je zaslovel v svetovni prestolnici mode, Parizu, tja se je podal leta 1965, star komaj 26 let brez znanja francoskega jezika. Sprva je uveljavljenim modnim hišam prodajal svoje skice, nato pa se je odločil, da javnosti pokaže tudi svoje modne kose. Odprl je majhno trgovino, ki jo je poimenoval Jungle Jap (Japonec iz džungle, op. p.) in jo uredil v stilu džungle. »Uredil sem jo sam z malo denarja,« se je oblikovalec spominjal svojih začetkov v enem izmed zadnjih intervjujev pred smrtjo za kitajski časopis South China Morning Post (SCMP). »Ena izmed prvih slik, ki sem jo videl v Parizu in se vanjo zaljubil, je prikazovala džunglo in od tam sem dobil navdih za trgovino,« je dejal. 

Foto: Gonzalo Fuentes/Reuters

Že na začetku so bila njegova oblačila prežeta z japonsko kulturo, saj, kot je dejal sam, »nisem želel početi to, kar so delali francoski oblikovalci«. Japonska je ostala v srčiki vsake njegove kolekcije vse do konca, slavil pa jo je z eksplozijo živahnih barv in voluminoznostjo oblačil. »Bil je pred svojim časom in eden prvih oblikovalcev, ki je začel eksperimentirati z idejo o brezspolni modi. Nikoli ni podlegel stereotipom o ženski in moški modi,« je o Kenzovem delu za BBC povedala Circe Henestrosa, vodja šole za modo iz Singapurja. 

Foto: Enrique Marcarian/Reuters

Modna javnost ga je opazila, ko je revija Elle v 70. na naslovnico postavila eno izmed njegovih kreacij in ko so se njegove modne revije leta 1971 udeležili tudi modni uredniki iz drugih držav. Takrat je še vedno ustvarjal pod imenom Jap, ki pa ga je bil zaradi kontroverznosti primoran spremeniti, na ameriškem trgu, kamor je hotel prodreti, je namreč slengovska beseda za Japonca pridobila slabšalni pomen. Kenzo je v intervjuju za časopis New York Times leta 1972 priznal, da se je zavedal negativne konotacije: »A mislil sem, da če ustvarim nekaj dobrega, bom morda spremenil pomen besede.« Ker se načrt ni izkazal za uspešnega, je svojo modno znamko poimenoval s svojim imenom in rodil se je Kenzo. 

Od tu naprej je šel njegov uspeh samo še v višave, Kenzova modna vizija je navdušila modne poznavalce po vsem svetu, da je oblikovalec v 80. obstoječi ženski liniji dodal še linijo za moške, in tudi bolj sproščeni športni liniji Kenzo Jeans in Kenzo Jungle. Kasneje so se modnemu imperiju pridružile še linije dišav in parfumov, očal ter notranje opreme. 

Kenzo se je podpisal tudi pod številne ikonične dišave. Foto: Lenorko/Shutterstock

A na vrhuncu svoje slave leta 1993 se je Takada nenadoma odločil, da uspešno znamko proda francoskemu modnemu konglomeratu LVMH (ki si lasti tudi znamke Louis Vuitton, Christian Dior, Givenchy in Fendi). Nepričakovano potezo je japonski oblikovalec naredil v luči smrti svojega partnerja: »Najtežje leto v mojem življenju je bilo 1990, ko je umrl moj življenjski sopotnik Xavier, mojega poslovnega partnerja pa je zadela kap,« je povedal za SCMP. »Zato sem prodal podjetje. Čutil sem, da ne zmorem več sam.« Po tem preobratu je na čelu znamke ostal do 1999, ko se je star 60 let upokojil. 

Foto: Eric Gaillard/Reuters

Pokoj pa za japonskega umetnika ni pomenil počitka, še naprej je ustvarjal, posvetil se je kostumografiji za opero, rad pa je tudi slikal. Prejemnik številnih nagrad pa tudi nosilec visokega francoskega odlikovanja, reda legije časti, je januarja letos predstavil novo modno znamko K3, prejšnji teden pa na pariškem tednu mode razkril kolekcijo za prihodnjo pomlad in poletje. 


Njegov oblikovalski stolček pri Kenzu je po upokojitvi konec 90. prevzel njegov asistent, od lani pa je kreativni vodja znamke priznani portugalski oblikovalec Felipe Oliveira Baptista, ki je ob smrti Takade zapisal: »Njegova neverjetna energija, dobrota, talent in nasmeh so bili nalezljivi. Njegov duh bo živel večno. Počivaj v miru, mojster.« Ustanovitelj modne hiše je včeraj zaradi zapletov po okužbi z novim koronavirusom umrl v ameriški bolnišnici v pariškem predmestju Neuilly-sur-Seine. Star je bil 81 let.