Kaj želite poudariti s svojimi kosi?

Moje delo se vrti okrog vprašanja o slovenski identiteti. S svojimi kosi želim opozoriti na izredno zanimivo in bogato slovensko kulturno dediščino, z manipulacijo simbolov slovenske identitete ustvarjam avtorske vzorce in sodobne silhuete. Kosi, ki jih ustvarim, so nosljivi, premišljeno oblikovani tako, da jih lahko ženske nosijo večno. S tem oblikovalskim pristopom težim k trajnosti, ne samo v konceptu; material, ki ga uporabljam, je v veliki večini naraven, včasih dobim kakšen krasen star material in tako kosi postanejo zelo unikatni, ali pa nov kos ustvarim iz vzorčastih prtov, ki so nekoč krasili mize vsake slovenske hiše.

Šola me je naučila veliko, ampak tega, kar te nauči tujina, te ne more nihče drug! 

Kdo pa je ženska, za katero ustvarjate?

Ženska, za katero ustvarjam, je močna, samozavestna, skrivnostna in popolnoma zaljubljena v življenje.

Kako se je pravzaprav začelo vaše »razmerje« z modo?

Ne vem, ali je moda našla mene ali sem jaz njo. Še v plenicah sem na balkonu ustvarjala barvno lestvico s kljukicami za obešanje perila, kasneje sem se po več ur zadrževala v mamini garderobni omari in iz cunj za brisanje prahu šivala obleke za svoje barbike. (smeh) Vsakič ko mi je bilo dolgčas, kar je bilo velikokrat, ker sem edinka, sem se zaposlila z risanjem in drugim packanjem, za to karierno pot sem se odločila že davno. Zdaj samo korakam naprej! Veliko zaslugo pri vsem tem pa ima brez dvoma moja mami.

Moda je ena izmed največjih onesnaževalk, tako kot marsikatera druga industrija. Vračanje k butičnemu ustvarjanju mode in manjšim serijam je dober korak za prihodnost. 

Kaj vas je najbolj prepričalo in izurilo na usposabljanjih v tujini?

Moje izkušnje v tujini so bile zelo različne, vendar vse zelo pozitivne. V Istanbulu sem ugotovila, da se vse da, če se hoče. V Stockholmu, da je samostojna pot v modi zelo težka, takrat sem se večkrat vprašala, ali je to res nekaj, kar si želim. Spoznala sem, da bom veliko ur preživela v studiu, se odpovedala dosti stvarem in da bom najverjetneje morala opravljati še kakšno dodatno delo. Tam sem se tudi izurila v krojenju. V Antwerpnu sem videla, da je uspešno samostojno pot mogoče doseči, če imaš okrog sebe ljudi, ki te podpirajo, naučila sem se, da morajo vsi vpleteni živeti z znamko, ker samo tako lahko rasteš. Tam sem se seznanila tudi v vsemi procesi oblikovanja od ideje do oblačila na obešalniku v veleblagovnici. Šola me je naučila veliko, ampak tega, kar te nauči tujina, te ne more nihče drug!

Zakaj je pomembna trajnostna moda?

Trajnost je postala tako aktualna tema, o njej se včasih govori, kot da je nekaj novega, pa ni. Nekoč so ljudje živeli, delali in razmišljali zelo trajnostno, potem pa se je vmes nekaj zgodilo, ne vem točno, kaj, da smo pozabili na njen pravi pomen. Trajnost ni pomembna le v modi, ampak na vseh področjih, in mislim, da lahko vsak posameznik po svoje odloča, kako jo bo aktiviral. Moda je ena izmed največjih onesnaževalk, tako kot marsikatera druga industrija. Vračanje k butičnemu ustvarjanju mode in manjšim serijam je dober korak za prihodnost.

Kaj imate trenutno na delovni mizi?

Na moji delovni mizi sta trenutno dva kupčka. Prvi je aktualna spomladanska kolekcija, ki je že na voljo v trgovini Zoofa in se počasi razvija v poletno. Drugi kupček, ta je malo večji (smeh), pa sem te dni predstavila na ljubljanskem tednu mode. Gre za kolekcijo za prihodnjo jesen in zimo.

Od kod je prišel navdih zanjo?

Neizčrpen vir navdiha, ki nam jo ponuja slovenska kulturna dediščina, me je tokrat zapeljal v magičen vrt, v katerem kraljuje ena izmed najlepših ptic – z mogočnim repom iz tisočerih peres, v katerih se skrivajo očesa. Pav v slovenskem izročilu simbolizira večno življenje in nesmrtnost. Avtorski vzorci letošnje jeseni in zime 19-20 interpretirajo slovensko rožo nagelj skupaj z obliko pava. Naravni in certificirani organski materiali se lahkotno gibljejo pod voluminoznimi plašči v kovinskem sijaju. To sezono je ženska JKH neustrašna in vsemogočna, ovita v cvetlice in pavje barve, kraljica magičnega vrta.

Smernic tako ali tako skoraj ni več, sem bolj zagovornica ustvarjanja kosov, ki so večni ter jih lahko vsaka ženska stilira po svoje in jih elegantno vpelje v svojo garderobo. 

Kako se sicer lotite kolekcije?

Kolekcija mora biti celostna podoba ideje, zato zame brez močnega koncepta ni kolekcije. Vedno začnem raziskovati tisto, kar me trenutno najbolj zanima oziroma navdihuje, bodisi simbol ljudske umetnosti, arhitektura bodisi misel … Tako si sestavim koncept, iz katerega povzamem zgodbo, ki je temelj kolekcije. Potem pa se vse izlije na papir in po številnih neprespanih nočeh pride končni rezultat, ki je zame vedno najslajši del, poleg zgodbe.

Kakšna pa je aktualna, spomladanska kolekcija s podpisom Julia Kaja Hrovat in kaj bo najbolj izražala poletna?

V aktualni kolekciji JKH se vračam na izrazit etno v simboliki. Ustvarila sem nove vzorce, ki so vzeti iz slovenske kulturne dediščine, in jih računalniško zmanipulirala, da so dobili novo podobo in druge barve. Modra, bela, zelena, črna, roza in srebrna so barve te sezone. V kolekciji se mešajo kontrasti grafičnih vzorcev in romantičnih oblik v silhueti. Poletje bo lahkotno, barvito in romantično!

In najbolj modna barva sezone?

Najbolj modna barva vsake sezone za JKH je brez dvoma rdeča!

Se zelo ozirate na smernice, ki jih narekujejo svetovne modne hiše?

Niti ne. Smernic tako ali tako skoraj ni več, sem bolj zagovornica ustvarjanja kosov, ki so večni ter jih lahko vsaka ženska stilira po svoje in jih elegantno vpelje v svojo garderobo.

Kako se pa sami najraje oblečete?

Odvisno od dneva in priložnosti, pozimi živim v svojih pulover oblekah. (smeh) Svoje kose oziroma dizajne kombiniram z vintage in oblikovalskimi ulovi iz druge roke, ki jih ponavadi dobim v mamini trgovini Divas Vintage. Obvezna pa je šminka, tudi če ves dan preživim v studiu!

Na kaj ste ponosni?

Na vsak dan in na vse dosežke!