Več kot 27 milijard evrov so včeraj zapravili Kitajci na takoimenovani dan samskih. To pa je le znesek, ki ga je zabeležila kitajska spletna prodajalna Alibaba, ki je pravzaprav zaslužna, da neuradni praznik neporočenih na Kitajskem že desetletje sledi vzoru ameriškega črnega petka. 



Največji 24-urni nakupovalni dan na svetu, ki je tokrat potekal že desetič, se je začel v zgodnjih urah v nedeljo in je ponovno podrl lasten rekord, saj so kitajski spletni kupci izkoristili promocijske cene in nakupovali vse od elektronike do gospodinjskih pripomočkov, poroča francoska tiskovna agencija AFP. 



Dan samskih sicer na Kitajskem praznujejo že več kot dve desetletji. Leta 1993 so si študenti ene izmed kitajskih univerz 11. november (11. 11.) izbrali kot dan vseh neporočenih, saj naj bi štiri enice ponazarjale individualnost. Namesto, da bi se vdajali žalosti, ker še niso srečali življenjskega sopotnika, so privrženci neuradni dan izkoristili za slavje in zabavo. Tradicija se je s študentske populacije kmalu razširila na celo državo, kot čeprav nasprotnemu valentinovemu, pa je praznik danes prerasel v trgovsko zlato jamo, saj Kitajce na dan, ko se ne posvečajo ljudem okoli sebe, pograbi prava nakupovalna mrzlica, ki jo zahvaljujoč sodobne pametne tehnologije lahko tešijo kar preko telefona. 



Ali jim bo ob kupih materialnih dobrin, ki so si jih uspeli zagotoviti ob letošnjem dnevu samskih, kaj topleje pri srcu, ostaja vprašanje, na katerega ne znamo odgovoriti niti Zahodnjaki. Že čez slaba dva tedna bomo namreč tudi v Sloveniji lahko spremljali črede potrošnikov, ki se bodo drenjali v nakupovalne centre iskat dve televiziji za ceno ene.