Milijoni: Migranti in milijonarji na krovu čezoceank, 1900-1914, nosi naslov razstava v muzeju Seaport na Manhattnu. Razlike, ki smo jih že pred 20 leti ugledali v filmu Titanik so bile še veliko bolj očitne. Razmere so v muzeju ilustrirali s predstavitvijo modelov ladij, starimi vozovnicami, posodo in kovčki. 



Če je prvi razred pomenil luksuzne kabine, so potniki tretjega razreda bili nastanjeni v zadušljivih sobah s pogradi. 


Prostori za druženje prvega razreda

Jedilnica tretjega razreda


Enako je veljalo za obedovanje. Večerje imetnikov najimenitnejših vozovnic so bile prave gala družabne priložnosti, kjer so stregli dekadentne in prefinjene jedi. Že en pogled na preživele menije s potopljenega Titanika oriše razlike med družbenimi sloji. Potniki prvega razreda so uživali v množici francoskih specialitet, nižji kot je bil razred, več ovsenih kosmičev in močnatih jedi pa je bilo na jedilniku. 


Meni potnikov prvega razreda
Meni potnikov tretjega razreda


A to Evropejcev, ki so se v obljubljeno deželo odpravljali z velikimi upi in sanjami o uspehu, ni odvrnilo od čezoceanskega potovanja. Kot so ob razstavi zapisali v muzeju, je med letoma 1900 in 1914 z ladjami, kot sta bili Olympic ali Mauretania, v ZDA pripotovalo okoli 13 milijonov priseljencev. V istem časovnem obdobju je z ladjami v Evropo pripotovalo tudi več sto tisoč Američanov, ki so za luksuzne počitnice v Evropi skupaj porabili okoli 11,5 milijarde dolarjev. 



Koliko pa so morali odšteti za potovanje? Vozovnica za tretji razred bi danes stala približno 1200 dolarjev, kar je bila podobna vsota, kot so jo potniki odšteli za restavracijo prvega razreda na takratni čezoceanki. Premožni se vsekakor ne bi zadovoljili z razmerami globoko pod krovom, njih je vožnja v prvem razredu stala tudi več kot 100.000 dolarjev. Si predstavljate, koliko zelencev je premogel Caledon Hockley, Rosein zaročenec, ki se je gledalcem tako zameril v Titaniku? 



Liki v filmu so bili sicer izmišljeni, a predmeti, ki jih na ogled postavljajo v New Yorku potrjujejo resnico več milijonov človeških zgodb, ki jim je potovanje na čezoceanskih ladjah predstavljalo enkratno izkušnjo v življenju. Precej drugače kot danes, ko za letalsko karto do New Yorka lahko odštejemo že slabih 400 evrov.