Konec prejšnjega tedna smo zaključili zbiranje glasov za najbolj navdihujočega učitelja v okviru iniciative »Učitelj sem! Učiteljica sem!«. Prejeli smo kar 3643 vaših glasov, izmed petih letošnjih finalistov, ki jih je izbrala strokovna žirija, pa ste nam bralke in bralci pomagali izbrati zmagovalca. To je postal profesor doc. dr. Uroš Ocepek, ki na Srednji tehniški in poklicni šoli Trbovlje poučuje računalništvo, s tem pa tudi slovenski predstavnik za prestižni mednarodni izbor Global Teacher Prize, ki bo potekal letos jeseni. 

Zmagovalec doc. dr. Uroš Ocepek s preostalimi štirimi finalisti, ki so se letos potegovali za mesto predstavnika na izboru Global Teacher Prize: Simon Purger (ki je podelitev spremljal po vidoklicu), Vera Granfol, Hedvika Lopatič in Nermin Bajramovič (desno).

Mag. Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija, ki je pobudnik iniciative »Učitelj sem! Učiteljica sem!« od leta 2019, je pred razglasitvijo povedala: «Ob branju vaših zgodb smo še bolj ozavestili, zakaj je učiteljski poklic tisti, ki je najpomembnejši. Vi vzgajate mladino in dajete upanje in optimističen pogled na to, kaj vse lahko naši otroci dosežejo.« 

Doc. dr. Uroš Ocepek z generalno direktorico AmCham Slovenija Ajšo vodnik (na desni) in vodjo za članstvo in vodjo YLC pri AmCham Slovenija Katjo Čenčur (na levi).

Doc dr. Uroš Ocepek je bil izbran med petimi superfinalisti, ki so sodelovali v letošnjem izboru. Poleg njega so se za mesto predstavnika na izboru Global Teacher Prize potegovali tudi Hedvika Lopatič, OŠ Brežice, Vera Granfol, OŠ Gornja Radgona, Nermin Bajramović, OŠ narodnega heroja Rajka in Simon Purger, OŠ Polhov Gradec. Vsem sodelujočim se za njihovo delo in sodelovanje še enkrat zahvaljujemo. Doc. dr. Uroš Ocepek je ob razglasitvi dejal: »Hvala, da ste prepoznali moje delo. Najpomembnejše je, da učitelj vlaga v dijake, saj to dijak nese naprej v življenje. In to je tisto, kar je najpomembnejše.« 


Izbor predstavnika za Global Teacher Prize poteka v okviru iniciative »Učitelj sem! Učiteljica sem!«. Njen namen je dati glas učiteljem in učiteljicam, ki svoje delo čutijo kot poslanstvo, ki z izjemno predanostjo iščejo v učencih njihove najboljše lastnosti, jih spodbujajo k najsijajnejšim dosežkom ter so lahko vzorniki prihodnjim generacijam učiteljev. Iniciativa »Učitelj sem! Učiteljica sem!« poteka tudi pod častnim pokroviteljstvom predsednika Republike Slovenije Boruta Pahorja.  

Letos se je na slovenski izbor za Global Teacher Prize prijavilo 11 učiteljic in učiteljev, ki sodelujejo v iniciativi »Učitelj sem! Učiteljica sem!«. Vse njihove prijave je pregledala 11-članska komisija, ki jo sestavljajo mag. Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija, Nataša Luša, glavna direktorica Dela, Matej Potokar, direktor podjetja Emma, Nevenka Kržan, partnerka v podjetju KPMG, Monika Lapanja, direktorica Centra poslovne odličnosti Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, dr. Klara Skubic Ermenc, izredna profesorica na oddelku za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Žan Dapčevič, direktor Višje strokovne šole Academia, Deana Jezeršek, direktorica jezikovne šole LanguageSitter in pobudnica projekta “Učitelj sem! Učiteljica sem!”, izr. prof. dr. Dan Podjed, ZRC SAZU, Edita Krajnović, direktorica družbe Mediade, Metka Svetlin, marketing manager programa Think v Googlu za CEE regijo in vodja Brand & Reputation za Adriatik in Baltik regijo, Google, in Nina Jelen, OŠ Ivana Skvarče, finalistka za svetovni izbor Global Teacher Prize 2021, ki je izbrala pet superfinalistov. 

Zmagovalcu sta čestitali tudi članici strokovne komisije glavna direktorica Dela Nataša Luša (levo) in lanskoletna finalistka za Global Teacher Prize Nina Jelen (desno).

Finalno glasovanje za slovenskega predstavnika ali predstavnico za izbor Global Teacher Prize pa je sestavljeno iz treh delov. Prvi del predstavlja glas strokovne komisije. Drugi del glasovanja predstavljajo medsebojne ocene učiteljev, ki sodelujejo v iniciativi Učitelj sem! Učiteljica sem!. Tretji del pa predstavlja glasovanje javnosti. Glasovanje je bilo objavljeno v reviji Ona, časopisu Delo in na spletni strani Onaplus, poleg tega pa tudi na spletni strani amcham.si, uciteljsem.si in na AmCham socialnih omrežjih.