Bertolucci, ki velja za enega od vodji italijanskega »novega filma« se je v svoji bogati karieri podpisal pod marsikatero filmsko mojstrovino, da je na snemanju med igralci pričaral pravo vzdušje pa znal uporabljati tudi precej sporne prijeme. Najbolj znan med njimi je gotovo tisti o prizoru posilstva v Zadnjem tangu v Parizu, ko se je režiser z glavnim igralcem Marlonom Brandom domislil, da njegov junak soigralko Mario Schneider posili s pomočjo masla. Schneiderjevi, ki je bila v času snemanja stara 19 let, Brando pa 48, sta ustvarjalca podrobnosti prizora, ki jo je čakal zamolčala, zaradi zlorabe, ki jo je tedaj doživela pa od takrat nikdar več ni posnela niti enega golega prizora. 


Foto: AFP


Podrobnosti snemalnega incidenta so na dan prišle šele več kot trideset let po izidu filma, Zadnji tango v Parizu je ob premieri leta 1972 namreč izzval pravo senzacijo in dolgo časa veljal za kultno filmsko stvaritev. Podoben status so dosegle tudi druge Bertoluccijeve upodobitve, denimo Ukradena lepota in Sanjači, ki prav tako nista skoparila z eksplicitnimi prizori spolnosti in raziskovanjem prepovedanih sadov. 



Bertolucci pa se je loteval tudi snemanja filmov, ki so po dolžini in vsebini dosegli epske razsežnosti ter imeli zaradi slikovitosti in razkošne scenografije že vse značilnosti spektakla. To so film 1900 (1976), filmska freska iz kitajske zgodovine z 19.000 statisti Zadnji kitajski cesar (1978) in Mali Buda (1993). Za Zadnjega kitajskega cesarja je leta 1988 prejel tudi oskarja za najboljšo režijo in scenarij, filmska stroka pa mu je namenila še druga številna priznanja, med njimi tudi zlati lev za življenjsko delo na beneškem filmskem festivalu leta 2007 in častna zlata palma na filmskem festivalu v Cannesu leta 2011. 



Bertolucci je posnel svoj zadnji film leta 2012 naslovljen Jaz in ti. Vest o smrti ustvarjalca je javnosti sporočil njegova predstavnica Flavia Schiavi. Umrl je v zgodnjih jutranjih urah današnjega dne v Rimu star 77 let za posledicami raka.