Britanski prestolonaslednik je za medijski portal Fast Company napisal članek, v katerem opozarja na pasti družbenih omrežij in kakšen vpliv bodo imele na bodoče generacije. »Večina nas obožuje in uporablja družbena omrežja, ki se zdijo brezplačne platforme, s katerimi ostajamo povezani, si izmenjujemo informacije in organiziramo naša življenja. A vse to nikakor ni zastonj, cena, ki jo ob tem plačujemo, je zelo visoka. Vsakič, ko kliknete, družbena omrežja izvejo več o vas. Vse te informacije, zaupni podatki in navade so nato prodane oglaševalcem. Cena, ki jo na koncu plačamo, je tako mnogo višja, kot se zdi. Če smo bili nekoč potrošniki, ki smo kupovali izdelke, smo v tem spreminjajočem se digitalnem svetu mi sami postali izdelki,« je svoje skrbi glede družbenih omrežij izrazil princ Harry, ki je s soprogo Meghan o problematiki debatiral s strokovnjaki, ki raziskujejo vplive družbenih omrežij na uporabnike. 

Odkar je oče, princa Harryja močno skrbi prihodnost sina. Foto: REUTERS/Pool

Ne samo, da nam na ta način oglaševalci lažje prodajo celo morje stvari, ki jih ne potrebujemo, je prepričan kraljičin vnuk, skrbi ga tudi, da nas vsi ti spletni algoritmi dejansko napeljujejo v ekstremistična mišljenja, saj na podlagi našega obnašanja na spletu izdelajo stereotipizirane zaključke o tem, kdo pravzaprav smo in kaj nas zanima. »Ni naključje, da je vzpon družbenih omrežij povezan z vzponom nestrpnosti po svetu. Algoritmi družbenih omrežij in njihova orodja, ki nam priporočajo stvari, lahko ljudi potisnejo na poti, ki vodijo v radikalizem in ekstremizem, in jih samoiniciativno morda sploh ne bi našli in ubrali,« v članku razmišlja Harry, ki je prepričan, da je čas za velike spremembe na področju spleta, te pa lahko v veliki meri izzovejo podjetja, ki za oglaševanje na družbenih omrežjih zapravijo ogromne vsote denarja. 

Foto: REUTERS/Toby Melville


»Podjetja, ki se oglašujejo na spletu, morajo spoznati, da ima digitalni svet velik vpliv na duševnost, na naše kolektivno zdravje, na naše demokracije, na načine, kako razmišljamo in komuniciramo drug z drugim ter na to, kako razumemo in zaupamo informacijam. Če smo dovzetni za moči prisile na spletu, potem se moramo vprašati, kaj to pomeni za naše otroke? Kot očeta me to še posebej skrbi,« je zapisal princ in dodal, da so spletne prakse, ki ogrožajo življenja otrok, enako nevarne, kot je nevaren svinec, katerega strupenosti se vse do 70. let prejšnjega stoletja človeštvo ni dobro zavedalo. Tudi, ko je študija jasno pokazala, kako zdravju škodljivi so njegovi učinki, se je industrija svinca močno upirala spremembam zakonodaje, a sčasoma so morali poklekniti. »Vedeli smo, da je nekaj nevarno za zdravje naših otrok in uvedli smo spremembe, da bi jih obvarovali,« je povzel Harry in za konec zapisal še, da smo sedaj pred enakim razpotjem kot takrat: »Zmoremo in moremo spodbuditi spletne platforme, da pričnejo ravnati bolj odgovorno in sočutno. Svet bo čutil posledice in vsi mi bomo imeli koristi od tega.«