Še vedno zaupate vsem informacijam, ki so vam danes na voljo. Predvsem tem, ki prihajajo s svetovnega spleta. V poplavi lažnih novic, ki je svoj vrhunec doživela lansko leto z ameriško predsedniško kampanjo, ni bil lov za resnico še nikdar bolj pomemben, kot prav sedaj. Problema se že nekaj časa zavedajo družboslovci, sedaj pa so se zanj zavzeli tudi znanstveniki s Cambridgea.

Govora je o razvoju 'cepiva', ki bi ljudi naredil 'imune' na lažne zgodbe. A brez skrbi, rešitev ni tako preprosta, kot brizg injekcije v žilo. Pravzaprav gre za psihološka orodja, ki bi omogočala spopad s sprevrženimi dejstvi. 'Ozdravitev' je podobna tisti klasični, če bralce izpostaviš manjšemu odmerku lažnih informacij, bodo nanje sčasoma sami razvili odpornost. Zveni znano?

"Napačne informacije so lahko trdovratne, širijo in reproducirajo se kot virus," je za britanski BBC dejal glavni avtor študije Sander van der Linden. "Naša ideja je priskrbeti kognitivni repertoar, ki bo pomagal razviti odpornost na lažne informacije, tako da bodo ljudje, ko bodo nanje znova naleteli, zanje manj dojemljivi," je študijo opisal van der Linden.



Študija temelji na prikritem poizkusu. V njem so 2000 Američanom predstavili dve trditvi o globalnem segrevanju ozračja. Po navedbah raziskovalcev so lažne informacije izničile uveljavljena dejstva, če so zapovrstno najprej predstavili slednja in nato lažna. Če pa so točne informacije kombinirali z lažnimi v obliki opozorila, so lažne novice odmevale manj.

V zadnjih mesecih se je v svetu pojavila zaskrbljenost zaradi velikega pojava lažnih novic na spletu. V ospredju so bile neresnične informacije o novembrskih ameriških predsedniških volitvah in Siriji. Milijoni uporabnikov Facebooka naj bi si med ameriškimi volitvami delili izmišljene zgodbe, kot je tista, po kateri naj bi papež Frančišek podpiral Donalda Trumpa, ali tista, po kateri naj bi Trumpova izzivalka na volitvah v ZDA Hillary Clinton orožje prodajala skrajni Islamski državi, opozarja BBC. Prav zato je največje družbeno omrežje na svetu napovedalo nova orodja za pomoč pri spopadu z izmišljenimi novicami, vedno večji pritiske, da se spopadeta s problemom, pa doživljata tudi Google in Twitter.