Najboljši film leta 2016 je poetična drama Mesečina režiserja Barrya Jenkinsa, a pri razglasitvi ni šlo brez zapletov, podeljevalec Warren Betty je namreč oskarja skoraj poslal v roke ekipe La La Land. Do napake naj bi prišlo zaradi dvojnih ovojnic, ponovno je odprl kuverto z najboljšo igralko in ne najboljšim filmom. Barry Jenkins je zgodbo za zmagovalni film priredil po igri Tarella Alvina McCraneya, V mesečini črni fantje izgledajo modri. Filmska mojstrovina prikazuje zgodbo o odraščanju in iskanju identitete, v svetu, ki ne vidi čez svoje opredelitve normalnosti. Ljubezen, tisto nežno čustvo, živi vsepovsod, tudi v kruti realnosti rasnega in homofobnega vsakdana. Enako je z identiteto, tistemu, kar smo v resnici, ne bomo nikoli mogli uiti. Za Barrya Jenkinsa je to šele drugi celovečerni film, že s prvim, Zdravilo za melanholijo, je nase opozoril s kar nekaj nominacijami na različnih festivalih.
La La Land je prejel nagrado za najboljšo režijo, slavil je režiser Damien Chazelle. Tudi Chazelle se šele ogreva, nase je prvič opozoril leta 2015 s filmom Whiplash, v prihodnosti pa lahko pričakujemo še eno sodelovanje z Ryanom Goslingom, film Prvi mož, biografijo slavnega astronavta.
Med igralci sta slavila Casey Affleck z glavno moško vlogo za dramo Manchester ob morju ter Emma Stone za glavno žensko vlogo za film La La Land. Mahershala Ali je prejel priznanje za najboljšo stransko vlogo v filmu Mesečina, s tem je postal tudi prvi muslimanski igralec, ki je prejel nagrado oskar. Najboljša stranska igralka je postala Viola Davis, za vlogo v filmu Ograje, s priznanjem pa ni osvojila le oskarja, temveč naslov prve temnopolte igralke, ki je osvojila vse tri glavne filmske nagrade: oskar, Emmy in Tony. Po letih kritik, da tudi v filmskem svetu slavijo le belopolti, so žarometi letos usmerjeni v temnopolte umetnike in filme, ti se ukvarjajo predvsem s tematiko rasizma, problemom, ki tudi v 21. stoletju ni rešen.
Najbolj izviren scenarij je postal tragični zaplet v filmu Manchester ob morju, najboljši scenarij po predlogi sta napisala Barry Jenkins in Tarell Alvin McRaney, najboljši dokumentarni film je je postal O.J.: Narejen v Ameriki, film, ki prikazuje razvpito sojenje O. J. Simpsonu. Med animiranimi filmi sta slavila studia Disney in Pixar, prvi z risanko Zootopia in drugi s kratko animacijo Piper.
Ostra politika Donalda Trumpa je prišla do izraza pri razglasitvi priznanja za najboljši tujejezični film, prejel ga je iranski scenarist in režiser Asghar Farhadi, za film Prodajalec. A nagrajenec se podelitve ni udeležil, iz solidarnosti do vseh muslimanov, ki imajo prepoved vstopa v ZDA. Donalda tudi med prireditvijo niso pustili pri miru, voditelja Jimmya Kimmela je celo zaskrbelo, da se nič ne oglaša preko socialnega omrežja Twitter, zato ga je s kratkim sporočilom povprašal, če je vse v redu: »Donald, si pokonci?« Veliko ustvarjalcev se je v zahvalnih govorih dotaknilo fašistične republikanske smeri, v katero pluje ameriška družba, Thelma Adams, filmska kritičarka za The New York Observer je celo dejala, da je to najbolj politično obarvana podelitev oskarjev od časov Vietnama. Uporništvo na odru podelitve sega v leto 1973, Marlon Brando je bil prvi, ki je nagrado iz političnih vzrokov zavrnil. Čeprav bi moral slaviti za glavno vlogo v filmu Boter, je na oder namesto njega prišla Indijanka, s čimer je izpostavil nepravičen odnos družbe do Indijancev. Občinstvo ga je izžvižgalo, a danes so časi drugačni, zahvalni govori, ki omenjajo izključno hvaležnost do staršev in oboževalcev, so bolj ali manj označeni z nalepko egocentrično.
Onaplus.si lahko sledite tudi na Facebooku: